Οι θαμώνες των hubs – Τέσσερις startup που εκμεταλλεύονται όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι συνεργατικοί χώροι

15.12.2014
 

Εάν έχεις βρεθεί έστω και μία φορά στη ζωή σου σε συνεργατικό χώρο, γνωρίζεις γιατί αποτελούν ιδανικό εργασιακό περιβάλλον για τις startup επιχειρήσεις: εκτός από το ιδανικό κλίμα που επικρατεί -και θυμίζει κάτι ανάμεσα σε φοιτητικό εργαστήριο και γραφεία πολυεθνικής εταρείας-, προσφέρει και πρακτικά πλεονεκτήματα. Τέτοια είναι το χαμηλό ενοίκιο αλλά και η πρόσβαση, χωρίς επιπλέον χρέωση, σε υπηρεσίες που περιλαμβάνουν από τον κλιματισμό και το ίντερνετ μέχρι το φωτοτυπικό και τον καφέ. Συν φυσικά τις ευκαιρίες δικτύωσης με στελέχη της αγοράς και τη συναναστροφή με άτομα με παρόμοιες ιδέες με τις δικές σου.

Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν που υπάρχουν startup αποφασισμένες να εκμεταλλευτούν όλα αυτά τα πλεονεκτήματα και έχουν γίνει μόνιμοι θαμώνες τους. Τη μερίδα του λέοντος ανάμεσα στους χώρους κατέχει το Found.ation, Ευρυσθέως 2 και Πειραιώς στα Πετράλωνα, και ακολουθούν από κοντά το iQbility, Αλεξάνδρου Πάντου 25 στην Καλλιθέα, και το The Cube, Κλεισόβης 8 στην Αθήνα. Σημαντικό ρόλο, αλλά με συγκεκριμένους χρονικούς περιορισμούς, διαδραματίζουν και το“egg – enter·grow·go” της Eurobank και του Corallia στη Λ. Συγγρού 190, αλλά και το Cosmote Startup, Πέλικα & Σπάρτης 1 στο Μαρούσι. Ας δούμε όμως τέσσερις από τους θαμώνες.

Captainwise

Οι Χρήστος ΧατζηαποστολάκηςΑνδρέας ΚαρούτζοςΔημήτρης Σχίζας και Αλεξ Αργυρόπουλος αποτελούν την ομάδα του Captainwise. Αυτή την περίοδο θα τους βρεις στοFound.ation να βελτιώνουν την πλατφόρμα τους, ενώ κατά το παρελθόν έχουν περάσει από τοiQbility και έχουν δεχθεί χρηματοδότηση 60.000 Ευρώ από το PJ tech catalyst fund. Αφορμή για την υλοποίηση του Captainwise στάθηκε η προσπάθεια να οργανώσουν μόνοι τους τις εξορμήσεις τους στο εξωτερικό. Επειτα από πολύωρες αναζητήσεις διαπίστωσαν πόσο χρήσιμο θα ήταν να υπήρχε κάποιος να τους προτείνει προορισμούς βάσει των χρημάτων που διαθέτουν. Εφτιαξαν έτσι μια μηχανή αναζήτησης για ταξιδιωτικούς προορισμούς, στην οποία ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ορίσει τα χρήματα που διαθέτει, να μάθει πού μπορεί να πάει με αυτά, και στη συνέχεια να κλείσει αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχείο για να μείνει. «Το εγχείρημα», εξηγεί ο Αλεξ, «αφορά την εύκολη και προσιτή για όλους αναζήτηση. Ο χώρος των ταξιδιών είναι παρά πολύ ανταγωνιστικός, όπου οι μεγάλοι παίκτες ξοδεύουν εκατομμύρια σε διαφήμιση. Εμείς ήρθαμε με ένα καινούριο concept που πιστεύαμε πως έλειπε από την αγορά και η ανταπόκριση του κόσμου μέχρι τώρα είναι πολύ καλή».

Susurrus

Δίπλα από τους Captainwise θα βρεις να δουλεύουν τα μέλη της Susurrus. Οι Παναγιώτης ΤσάγγαςΛίνα ΣτούμπουΓιάννης Αναγνωστόπουλος και Διονύσης Ρόδης πριν βρεθούν στοFound.ation πρόλαβαν να… περάσουν μια βόλτα από το πρόγραμμα υποστήριξης επιχειρηματικότητας Cosmote Startup. «Το Cosmote Startup δεν ήταν απλώς ένα πρόγραμμα υποστήριξης στη δικιά μας περίπτωση», εξηγούν. «Μας βοήθησε να καταλάβουμε τα προβλήματα που είχε η αρχική ιδέα που ακολουθούσαμε και να αλλάξουμε εντελώς το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Ουσιαστικά το Susurrus γεννήθηκε μέσα στο Cosmote Startup μετά από πολλές συμβουλές, mentoring, feedback από ειδικούς του χώρου της διαφήμισης και των startups. Οι φορείς που βρίσκονταν πίσω από την οργάνωση αυτού του προγράμματος, και κυρίως το Found.ation, στο οποίο στεγαζόμαστε μέχρι και σήμερα, συνεχίζουν ακόμη να μας καθοδηγούν σε κάθε στρατηγική μας απόφαση». Οσο για την ιδέα τους; Πρόκειται για μια διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδέει brands με fashion bloggers σε όλο τον κόσμο. Σε αυτή, τα brands έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν μέσα από διάφορα κριτήρια (στιλ, χώρα, φύλο, επιρροή ανά social media κλπ) τους κατάλληλους fashion bloggers για να εκτελέσουν μαζί τους δημιουργικές καμπάνιες.

Discoveroom

Στον αριθμό 8 του πεζόδρομου της Κλεισόβης, στον συνεργατικό χώρο του The Cube, ο Νίκος Αναγνώστου αποφάσισε να στεγάσει την ομάδα του Discoveroom. Σημαντική βοήθεια στην εκκίνηση της προσπάθειάς του ήταν η αρχική χρηματοδότηση των 100.000 ευρώ, καθώς και η μετέπειτα των 300.000 ευρώ, από το Jeremy Openfund II. Αφορμή για τη δημιουργία της πλατφόρμας στάθηκε η αναζήτηση του Νίκου για δωμάτιο το καλοκαίρι του 2012. Υστερα από αρκετές ανεπιτυχείς προσπάθειες και τηλεφωνήματα για να κάνει μία κράτηση, αποφάσισε να βοηθήσει όλα τα μικρά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, ξενώνες, πανσιόν και άλλα) να μπουν στο ίντερνετ. Ανέπτυξε λοιπόν το Discoveroom, μία εφαρμογή που ενσωματώνει έναν ηλεκτρονικό κατάλογο και μία υπηρεσία κρατήσεων. Αυτή τη στιγμή απευθύνεται σε ιδιοκτήτες που θέλουν να διαχειρίζονται τις κρατήσεις τους, ενώ σύντομα θα ανοίξει για το κοινό και θα σου δίνει τη δυνατότητα να βρεις κατάλυμα, να συγκρίνεις τιμές και παροχές, να ελέγξεις διαθεσιμότητες και εν τέλει να κάνεις κράτηση online. «Στην υπηρεσία δεν πρόκειται να βρεις τα συνηθισμένα ξενοδοχεία που αναπαράγουν όλες οι σχετικές υπηρεσίες, παρά μόνο μικρά, όμορφα και προσιτά καταλύματα από όλο τον κόσμο», τονίζει ο Νίκος και καταλήγει: «Μπορείς πάντα να βρεις κάτι που να ταιριάζει στις ανάγκες σου για να ρυθμίσεις ανάλογα τις διακοπές σου».

Truckbird

Κατά συρροή… θαμώνες των hubs, αλλά και γενικότερα των προγραμμάτων ενίσχυσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, είναι και τα μέλη της Truckbird. Ο Γιάννης Παπαγεωργίου και οΔημήτρης Ανδριανόπουλος ξεκίνησαν την προσπάθειά τους από τον διαγωνισμό Athens Startup Weekend και συνέχισαν στον χώρο του “egg – enter·grow·go” για να καταλήξουν σήμερα στοFound.ation. Στο μεσοδιάστημα βέβαια πρόλαβαν να καταλάβουν τη δεύτερη θέση στον διαγωνισμό «i-bank Καινοτομία και Τεχνολογία» της Εθνικής Τράπεζας που συνοδεύτηκε από χρηματικό έπαθλο της τάξης των 10.000 ευρώ. Η πλατφόρμα τους είναι μία ηλεκτρονική αγορά φορτίου και έχει δύο αποδέκτες: από τη μία, οποιαδήποτε εταιρεία έχει εμπορευματικά φορτία προς μεταφορά εντός και εκτός Ελλάδος και θέλει να βρει γρήγορα, εύκολα και οικονομικά αξιόπιστες μεταφορικές εταιρείες. Από την άλλη, μεταφορικές εταιρείες ανεξαρτήτως μεγέθους που θέλουν να αυξήσουν την πληρότητα των φορτηγών αυτοκινήτων τους. «Το startup οικοσύστημα αυτή τη στιγμή είναι αρκετά αλληλέγγυο και ανοιχτό. Οποιοσδήποτε έχει μία ιδέα και δεν ξέρει πως να την υλοποιήσει, να εμπλακεί ενεργά σε αυτό είτε μέσω διαγωνισμών είτε μέσω σεμιναρίων», σχολιάζει απευθείας ο 25χρονος σήμερα Γιάννης χωρίς να το πολυσκεφθεί και συνεχίζει: «τέτοια εγχειρήματα δίνουν τεράστια αξία στο ελληνικό οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων. Είναι πολύ πιθανό να μη βρισκόμασταν εδώ τώρα εάν δεν είχαμε πάρει μέρος στον διαγωνισμό του Athens Startup Weekend».

Πηγή: http://www.protothema.gr/


Share